A szállodai viselkedés

A szállodai szokások és gyakorlat megismerése és tiszteletben tartása saját életünket, ottlétünket könnyíti meg, teszi kellemesebbé.
Fontos a kötelező udvariasság, a személyzet azért ténykedik, hogy rendelkezésünkre álljon, mégis legritkábban elfogadható a panaszoló mód.

Érkezés:

Szobafoglalással kezdődik. Ha már jártunk ott a korábbi szobát ajánlják. Ha új vendégek vagyunk tisztázni kell milyen szobát akarunk, van-e speciális igényünk, és az ár tisztázása sem lényegtelen. A telefon megrendelés az esetek többségében elegendő.
Megérkezéskor londinerek fogadnak, csomagjainkat rájuk bízhatjuk, akik azt szobánkba viszik. Elegánsabb esetben londiner veszi át a kulcsot és felkísér a szobánkba, a szoba bemutatásakor illik borravalóval honorálni segítő ténykedését.
A szobában megtalálható az információs füzet, amely bemutatja a szállodát. Hasznos rászánni néhány percet az álltanulmányozásra, mert így könnyen eligazodunk a szálloda szolgáltatási rendjében és az épületben. A szobában megtalálható a szobabár, a kínálat nincs a szobában, így a fogyasztást külön kell fizetni. Ezért ajánlott az induló leltáron strigulázni a fogyasztásunka, hogy szobaszámla kiegyenlítésekor ezt is fizethessük.
Szállodai szolgáltatásokat igénybe vesszük, a készpénzes fizetés a legegyszerűbb és legáltalánosabb, de elfogadott a szobaszámra történő felíratás is. Ilyenkor a számlát aláírásunkkal hitelesítjük, ajánlott a számlához hozzáíratni a személyzetnek szánt borravalót, felszolgálási díjat is.
A szobákban a vendégek kényelmébe speciális készleteket felszereléseket (piperekészletek, fürdőköpenyek, törülközők) adnak. A piperekészlet, “ajándék", de ha például becsomagoljuk a törülközőt nem csinálnak botrányt, de a következő szobafoglalás alkalmával előfordulhat, hogy nem találnak számunkra szobát.
Igényelhetünk különböző szolgáltatásokat, mosatást, vasalást, ezek árait a szállodai dossziéban megtaláljuk. A szolgáltatáshoz tartozik a room - service, a személyzet bizonyos felárért éjjel - nappal rendelkezésünkre áll, étel - ital felszolgálásával. Ezeket a szolgáltatásokat illik borravalóval megköszönni.
Ha esetleg szobába hozatjuk a reggelit, nem baj ha azt az ágyban várjuk, a reggelizőasztalt az ágyhoz tolják, vagy ágyunkra teszik.

Öltözködés:

A szálloda otthonunk, de még sem viselkedhetünk szobánkon kívül, úgy mint otthon. Nem illik fürdőruhában, joggingban járkálni a folyosón.
Gondjainkkal a főportást kell megkeresnünk, aki az igazgató után talán a legmeghatározóbb embere a háznak. Rendelkezésünkre áll minden, a szállodával kapcsolatos információval, segítségünkre van a programok összeállításában, taxirendelésben, stb. Ami a szállodával kapcsolatos szolgáltatás az része az árnak, szállodán kívül intézkedünk, a személyzet segítségével azt illik honorálni.

Távozás:

A kiköltözés napjára készen vár minket a számla, nem árt azonban előző nap jelezni kérésünket. Amíg a számlát rendezzük a szobába hagyott csomagokat a londiner lehozza. A számlához tartozik a szobabár fogyasztásáról szóló összbevallás. A legfontosabb minden esetben az udvariasság.
A szállodák kínálatát érdemes megtanulni és a felkínált nagyon egyszerű szabályokat elfogadni.