Épek – személyiségkomponensének alakulása:                     

INGER → kedvező, semleges, kedvezőtlen → megfelelő információ → JÓ KOGNITÍV FEJLőDÉS:
felvétele szenzomotoros és intellektuális kompetencia érzés

/ kompetencia = hatékonyság, tudja uralni környezetét /

Fogyatékos személyek – személyiségkomponensének alakulása:                                  

INGER  → kedvező, semleges, kedvezőtlen → torz v. hiányos információ felvétele → ELÉGTELEN   v. MEGVÁLTOZOTT KOGNITÍV FEJLőDÉS:                                       

  • szenzomotoros és
    intellektuális inkompetencia
  • érzi és tudja magáról h.
    nem elég hatékony

Épek – teljesítmény-motivációs személyiségkomponense:

PROBLÉMA FELADAT → a problémahelyzet sikerrel zárul, sikeres a feladat megoldás → IGÉNYSZINT:  
folyamatos sikerek hatására feljebb rakja a mércét → kompetencia-érzés = „hatékony, ügyes vagyok” érzés

Sérült gyermek- teljesítmény-motivációs személyiségkomponense:

PROBLÉMA FELADAT → sikertelen a probléma lletve feladatmegoldási kudarcélmény → IGÉNYSZINT:  

  • inkompetencia érzés
  • kevésbé hatékony a gyermek

Épek kompenzáló szociális személyiségkomponense:

abra02   

Fogyatékos gyermek kompenzáló szociális személyiségkomponense:

abra03