A filmben megjelenő konfliktusok, agresszió, erőszak, erőszak a képernyőn. Fizikai és mentális erőszak.
Az erőszak fogyasztása egyre hétköznapivá válik. A médiából áramló rendkívül sok megrázó képsor szinte már immúnissá tette a nézőit az onnan érkező erőszakra. A tv-ós műsorokkal szemben a filmekben megjelenő agresszió kevésbé valószerű, az ember jobban tisztába van azzal, amit lát, az csupán fiktív esemény.

Elemzéskor feltehetünk olyan kérdéseket, hogy:

  • A néző miként éli bele magát az eljátszott szerepekbe? Hogyan vezeti le saját feszültségeit?
  • A képernyőn megjelenő erőszak milyen hatással van a befogadóra?
  • Vajon melyik típusú erőszak van nagyobb befolyással a nézőre?
    • a nyers, naturalista, vércsorgató, gyomorforgató horror, vagy
    • a feszültségkeltésen alapuló, tudatalattira ható thriller, mint pl. Hitchock filmjei.

Felmerülhet a jó és a rossz kérdése is. Miként hat a befogadóra, ha egy erkölcsileg jónak tekinthető hős követ el erőszakot?
Jó példák erre:

  • Spielberg: Párbaj
  • Stanley Kubrich: Mechanikus narancs
  • Kitano: Tűzvirágok c. filmek.

Spielberg: Párbaj c. filmjének főszereplője egy amerikai átlagpolgár, aki vezet az országúton,
majd egyszer csak egy őrült kamionos – akinek arcát, kilétét egész film során nem tudjuk meg – üldözőbe veszi. Bár feltehető, hogy a kamionos csupán a kispolgár elméjében létező elfojtott agresszió kivetülése

Az adott film hatása a szocializáció folyamatára; a társas viselkedésekre; meggyőzés, manipuláció, sztereotípiák stb.