A project menedzsment jelentése

  • a terv egy egyszerű elképzelés, szándék, óhaj.
  • a project ma divatos kifejezés, egyenlő a tervvel, de annál többet is jelent.
  • olyan teljesíthető szándék, terv, amely tartalmazza a cél elérésének pontos, megvalósítható menetét, leírását
  • tartalmazza a cél elérésének megfogalmazását, miértjét, lebonyolítási útját, várható eredményeit, következményeit.
  • egy átfogó, komplex feladatrendszer.
  • a menedzsment hagyományos jelentése:
  • igazgatás, üzem, intézményvezetés
  • mai értelemben olyan tevékenység, amelynek célja nemcsak a cél megvalósításának szervezése, teljesítése, hanem a cél kijelölése, meghatározása, definiálása és döntések sorozata.
  • menedzselés: irányítás felelősségvállalás, mások irányítása a cél elérése érdekében.

A menedzsment funkciói

  1. kommunikáció, információ: ez a funkció a kapcsolatteremtés
  2. döntéshozatal: a probléma megoldása, felmerülő kérdések megválaszolása, döntések előkészítése és meghozatala nagy felelősséggel
  3. a cél kijelölése, a kivitelezés tervezése: cél a feladat, terv kijelölése, meghatározása mindenre kiterjedően
  4. motiváció: a terv jelentőségének használnak + következményeinek számbavétele, indoklása, animáció, meggyőzés, az előzőkkel való vita
  5. szervezés: a sorrend meghatározását, kijelölését, megtervezésének fontosságát, időbeliségét jelenti
  6. ellenőrzés: folyamatos, részterületekre is ki kell terjednie, eredmények, pozitívumok, hiányosságok ellenőrzése, elemzése, számbavétele

Tervezés

  • magába foglalja az elképzelt célokat, az út kijelölését, a feladatokat, tennivalók átgondolását.
  • cél, meghatározott feladatok kijelölése, munka felosztása.
  • eszközök, pénzügyi háttér biztosítása, osztályok figyelembe vétele, a "hogyan” a fontos.
  • a határidő jelenti a mikorra való tervezést; ki valósítja meg.

A konkrét tervezés tartalmazza:

  • a célt,
  • a tervet,
  • a véghezvitelt,
  • az eredményt,
  • a vizsgálatot
  • és az elemzést.

A projectnek 2 szakasza van:    

1. Tervezési szakasz (mindenre kiterjedő)
2. Kivitelezési szakasz (végrehajtás)

A project menedzsment feladatai:

  1. Tervezési szakasz
    • feladatok felosztása
    • tervcsomagok készítése
  2. Terv kivitelezése
    • feladatok sorrendje
    • hálóterv készítése, ez időbeliséget jelent, amíg egy feladat nem készült el, addig a másik nem kezdődhet
  3. Határidő kijelölése
    • részfeladatok időbeliségének kijelölése (mit mikorra)
    • átfogó időterv készítése
  4. A terv lebonyolítása
  5. Költségek