Telefon:
- kommunikáció eszköze
- minden gazdaság elindítója
- infrastrukturális alapfeltétele
- leegyszerűsíti életünket
- tárgyalni tudunk, időpontot egyeztetni. levelezést helyettesíteni vele úgy legyünk udvariasak, hogy röviden, lényegretörően beszéljünk.
→ témafelelőst mitőlünk is a témával foglalkozó szakember hívja.
A hívott féllel beszélni akarónak kell a vonalban lenni elsőként. Az hívjon aki a meghívást kapta. Szándékunk komolyságát is jelzi, ha beszélni akarunk vele, mi várjunk rá a vonalban.
Első telefon:
Udvarias levelet helyettesít, amelyben bemutatkozunk, elmondjuk ötletünket, javaslatunkat, ajánlatunkat és felajánljuk a találkozást. Érthetően, lényegre törően fogalmazzunk udvariatlan dolog ködösíteni. Döntést igénylő ügyekben, ne kérjük, ne követeljünk azonnali választ. Adjunk lehetőséget a kérdés megfontolására és az udvarias igen-re vagy nemre.
Ha felajánljuk, hogy a döntésért később jelentkezünk vagy a visszahívás lehetőségét, így megteremtjük a lehetőségét a megfontolásnak és az udvariasan megfogalmazott nemnek is. Ez fontos, hisz a kapcsolatteremtés lényege a felvett és működő kapcsolatokban rejlik.
Jelzésértékű az első fogadtatás, a stílus révén ez már bennünket is minősít. Titkár vagy titkárnő - telefonközpont, aki a témától függően dönteni tud kit kapcsoljon, a téma felelőse többet tud segíteni. Átkapcsolásokhoz elengedhetetlen feltétel a kedvesség, érezhető segíteni akarás és mosoly, bizalmat ébreszt egy derűs pillanat.
A telefon kezelése egy stílusjegy, ami nemcsak a beszélőt, hanem az intézményt is minősíti, jelöli.
Állandóan csengő telefon jelzi egyrészt, hogy fontosak vagyunk, másrészt zavarhatja munkánkat. → Ilyenkor kegyes hazugságok. Leghelyesebb és legkorrektebb dolog "a főnők tárgyal, elfoglalt, de visszahívjuk". A hívó felelőssége dönteni arról, hogy van-e olyan fontos a mondanivaló a hívott fél számára is, hogy éljünk és ne visszaéljünk a hívás kínálata lehetőséggel.
Ha felajánljuk, hogy a döntésért később jelentkezünk vagy a visszahívás lehetőségét, így megteremtjük a lehetőségét a megfontolásnak és az udvariasan megfogalmazott nemnek is. Ez fontos, hisz a kapcsolatteremtés lényege a felvett és működő kapcsolatokban rejlik.
Jelzésértékű az első fogadtatás, a stílus révén ez már bennünket is minősít. Titkár vagy titkárnő - telefonközpont, aki a témától függően dönteni tud kit kapcsoljon, a téma felelőse többet tud segíteni. Átkapcsolásokhoz elengedhetetlen feltétel a kedvesség, érezhető segíteni akarás és mosoly, bizalmat ébreszt egy derűs pillanat.
A telefon kezelése egy stílusjegy, ami nemcsak a beszélőt, hanem az intézményt is minősíti, jelöli.
Állandóan csengő telefon jelzi egyrészt, hogy fontosak vagyunk, másrészt zavarhatja munkánkat. → Ilyenkor kegyes hazugságok. Leghelyesebb és legkorrektebb dolog "a főnők tárgyal, elfoglalt, de visszahívjuk". A hívó felelőssége dönteni arról, hogy van-e olyan fontos a mondanivaló a hívott fél számára is, hogy éljünk és ne visszaéljünk a hívás kínálata lehetőséggel.
Üzenetrögzítő:
Több időt érdemes fordítani a gép mondatainak megfogalmazására, hogy a megfelelő hangot ill. tartalmat mondjuk az üzenetrögzítőre. Rövid mondandó - hangsúly.
Ha ígéretet tettünk a visszahívásra azt fenntartás nélkül kötelezően teljesíteni kell. Az elmulasztott visszahívás hitelünket rontja, megbízhatóságunkat kérdőjelezi meg.
Ha ígéretet tettünk a visszahívásra azt fenntartás nélkül kötelezően teljesíteni kell. Az elmulasztott visszahívás hitelünket rontja, megbízhatóságunkat kérdőjelezi meg.
Rádiótelefon:
Fontos megbeszélés alkalmával illetlen a hívás ill. telefonálgatás. Ki kell tudni kapcsolni egy színházi előadás vagy koncert alkalmával. Tudni kell használni, és azt is, hol van a kikapcsoló gombja.