Vizsgázz.hu
  • Tudástár
  • Numizmatika
  1. Ön itt van:  
  2. Média- és kommunikációs tudományok

Újságírás tételek

  • Szak: Újságíró OKJ-s kétéves képzés
  • Tantárgy: Filozófia alapjai, szociológia alapjai, gazdasági, vállalkozási alapismeretek, marketing
  • Évszám: 2006
Table of Articles
01.a Mi a filozófiai gondolkodás lényege? Mit értünk a világ filozófiai elsajátításán?
01.b Jellemezze a szociológia önálló tudományterületté válásának folyamatát és mutassa be a szociológia jelentős gondolkodóinak munkásságát, a szociológia fejlődésének főbb irányvonalait!
01.c Ismertesse a fogyasztói érdekvédelemmel és reklámszabályozással összefüggő jogi előírásokat!
02.a Ismertesse a vallás és transzcendens világképek legfontosabb elemeit!
02.b Jellemezze a társadalom tagolódását a társadalmi struktúra és szerkezet vonatkozásában!
02.c Mutassa be a marketing-mix összetevőinek helyét, szerepét a lapkiadás és forgalmazás területén!
03.a Mutassa be a pozitivista gondolkodás történetét!
03.b Ismertesse a társadalmi mobilitás típusait, főbb jellemzőit, különös tekintettel a magyarországi vonatkozásokra!
03.c Ismertesse a szerződéssel keletkezésre, tartalmára, felbontására, megtámadhatóságára vonatkozó jogi előírásokat!
04.a Mit értünk a világ esztétikai elsajátításán? Mi ennek a gondolkodásmódnak a lényege?
04.b Ismertesse a népesség, népesedés kérdéskörével összefüggő főbb fogalmakat és kérdéseket!
04.c Melyek az alapvető vállalkozási formák, s azok létesítésének általános szabályai?
05.a Ismertesse a XX. Századi pozitivista filozófiák legfontosabb elemeit!
05.b Mutassa be a demográfiai mutatók és dimenziók változásának főbb nemzetközi és hazai változásait!
05.c Ismertesse a közgazdaságtan fogalmát, és a társadalmi újratermeléssel összefüggő alapvetéseit!
06.a Ismertesse a XX. Századi nyelvfilozófiák legfontosabb elemeit!
06.b Értelmezze a faj, nemzet, etnikai csoport, kisebbségek témakörében megismert fogalmakat és ehhez kapcsolódó társadalmi háttereket!
06.c Foglalja össze az egyes piactípusokkal kapcsolatos ismereteit, különös tekintettel az azokban lezajló piaci folyamatokra!
07.a Ismertesse az igazságelméletek legfontosabb elemeit!
07.b Ismertesse a különböző csoporttípusokat és azok jellemzőit!
07.c Ismertesse a piac keresleti-kínálati viszonyainak lehetséges alakulását, mutassa be a kapcsolódó függvényeket!
08.a Ismertesse az erkölcs és a morál lényegét és kapcsolatát!
08.b Jellemezze a család, mint funkcionális egység jellemzőit, és a működésében bekövetkezett változásokat!
08.c Ismertesse és értékelje a reklám fő formáinak (hirdetés, eladás-ösztönzés) helyét, szerepét a lapkiadás és forgalmazás területén!
09.a Ismertesse a szabadságelméletek legfontosabb elemeit!
09.b Vázolja a durkheimi és mertoni anómia-elméleteket, valamint jellemezze a magyar társadalomban előforduló devianciákat és társadalmi hátterüket!
09.c Mutassa be a nemzetközi pénzforgalom Európai Uniós vonatkozásait!
10.a Ismertesse a szokás és konvenció, valamint a legitimitás lényegét, kapcsolatát!
10.b Értelmezze a "politika" és "demokrácia" lehetséges összefüggéseit, majd ismertesse az "uralom" típusait!
10.c Az üzleti terv fogalma, szerepe, általánosnak tekinthető részei, jellemzői, készítése.

Belépés

  • Elfelejtett jelszó
  • Elfelejtett felhasználó
  • Új fiók
  • Adatvédelem
  • Impresszum